söndag 24 juli 2011

Tvååker 2011


Ja nu har en vecka gått sedan utställningen i Tvååker. Och vilka roliga två dagar det blev. Jag och Dacke kom fram torsdag kväll til ett regningt Tvååker och satte upp vårt tält med egen fint staket runt. Fredagens bedömning gick ingen bra alls pga min sviktande hälsa och det kännde Dacke av, jag sa till och med till mina goda berner vänner runt om i ringen att -" Jag och Dacke ligger kvar i tältet och sover..." och så blev det med, det fina samspelet och glädjen fanns inte alls och både jag och dacke var trötta i benen och ingenting blev bra, vi åkte ut med very good och det var den första för Dacke någonsin... men sen har jag även hört talas om ett talesätt som säger att man inte kan bli Champion om man inte har fått ett blått och så kom lördagen, Tack till alla ni som erbjöd min hjälp med att ställa och allt det var verkligen uppskattat men jag hade bestämt mig det skulle gå att springa idag. Vi laddade om och kom in i ringen och jag kände att idag är vi med igen!! Dacke fick excellent och vann sin klass, sen kom bästa hane klassen och oj vad mitt hjärta slog!!! Jag trodde jag skulle dö.... 4 och 3 var utplacerade och kvar stod då vi och en hund från norge... Vi blev tvåa och den fina norska hunden vann men han var redan champion så vi fick vårt efterlängtade championat och gud vilken lycka!!!!
Här en bild på vår fina S UCH Herrekvarns Dacke
TACK ALLA FÖR EN HÄRLIG HELG! BERNER FOLKET ROCKAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar