söndag 5 juni 2011

Dacke är en konstig hund

det har jag lärt mig efter förra veckan, han har en känsla för saker när det inte är som det ska... Nu har han gjort det igen. Han försökte tala om för oss att Figaro vår fina fölunge som föddes i tisdags morse inte mådde bra trots att det såg så ut. Dacke har inte lämnat stallet från tisdag till torsdag då vi körde in Figaro till djursjukhuset. Han till och med låg i boxdörren och slickade på Figaros ben. Dacke har även kännt av mina sjukdomsanfall och jag har nu börjat lyssna in hans "talan" och hinner ta bromsmedicin oftast i tid. Lika så när ett av våra barn hade början till öroninflamation var han där och slickade men då fattade ju inte jag vad han höll på med... Men Dacke från och med nu kommer jag att lyssna på dig till 100 % . Älskade hund!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar